Click Here

Thursday, December 9, 2010

RAJAWALI - Sekadar selingan


Mendengar beberapa rangkap dari lagu ini, hati kecilku mula tersentuh. Tiap-tiap bait lirik yang penuh bermakna, begitu juga dengan melodinya. Mampu meruntun hati kecil setiap pendengar.

Penyampaian disebalik mesej Yang bersahaja mengingatkan pendengar akan suatu kepastian yang pasti terjadi iaitu Mati. Baguslah masih ada yang sanggup mengingatkan betapa sakitnya Mati tanpa amal.

Kalau dulu, lagu-lagu yang mempunyai mesej-mesej dakwah sebegini, pasti hanya dari genre yang berstatus nasyid. Agaknya hari ini ramai yang mula membuka mata. Bahawa mesej yang baik itu mampu disampaikan dalam apa jua cara sekalipun.

Sebenarnya bukan lagu dari kumpulan ini sahaja yang menyanyikan lagu-lagu berunsur religion. Namun, hati ini lebih tertarik dengan bait madah yang cuba disampaikan oleh band ini.

Benar! Sejahat-jahat seseorang itu,
Sedegil-degil seseorang itu,
Atau senakal mana seseorang itu…
Pasti akan terdetik di hati kecil mereka untuk mencari kebenaran...untuk mencari jalan taubat.
Mungkin masa cara dan pendekatan yang digunakan untuk mendapat magfirah itu tersasar dari jalan yang sebetulnya. Oleh itu, jangan segan kawan..setiap kali dirimu tersungkur…rebah dalam dosa. Bersegeralah ucapkan Astaghfirullahal azim…

Semoga hidayah itu akan kembali kesisi kita… 

PssTt: Minat lagu-lagu yang berunsur ketuhanan…tak kira siapa pun musician nya!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

More Here! Just Click