Click Here

Friday, January 14, 2011

Aku Dan Kenangan

Musim bertukar musim…
Tahun demi tahun…
Hari berganti hari…
Masa yang silih berganti kian pantas kurasakan. Seolah-olah kelmarin yang kulalui hanyalah sepetang buatku.
Biarpun segalanya telah dimamah dek usia. Namun masih ada yang segar dalam ingatanku.
Kenangan…
Ya! Kenangan… kenangan manis mahupun pahit. Ianya tersimpan kemas dalam ingantanku. Malah saat-saatku berduka, kenangan manis yang mencuit hati mampu mengubat hati yang terluka. Kadang-kadang sampai aku tersenyum sendirian.
Saat-saat manis bersama keluarga dan kawan-kawan tatkala  bergurau senda, merajuk sayang. Rasanya seperti ingin ku putar semula roda kehidupan yang mampu membawa aku ke saat-saat itu. Namun aku pasrah. Aku akur dengan ketentuan yang telah ditentukan Sang Pencipta. Malah aku bersyukur kerna pernah mengecapi saat-saat indah sebegitu.  
Namun takkan sesekali ku membuang segala kepahitan yang pernah ku alami. Kerna aku percaya setiap kepahitan itu terselit hikmah buatku. Anggaplah setiap yang berlaku itu sebagai liku-liku kehidupan yang pasti ditempuhi setiap yang bergelar manusia.
Biarpun aku diulit kenangan namun aku tetap tegar untuk meneruskan langkahku yang seterusnya. Agaknya apa kisah KITA seterusnya. Biarlah ianya kekal menjadi episode yang penuh tanda tanya. 
Agaknya tak terlambat untuku ucapkan selamat datang 2011!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

More Here! Just Click