Click Here

Monday, December 6, 2010

Kisah disebalik MAHA...


Credit Picture To www.mahaexpo2010

Petang tadi sempat ler pegi Expo MAHA dekat Serdang tu. Itu nasib baik ada kawan yang ajak, Memang gempak sangat2…rasanya itu adalah Karnival yang terbesar yang pernah pergi ye la mana tidaknya itukan international Expo anjuran kementerian Asas Tani.
Kami gerak pon  dah agak lewat + jalan jam, so tak sempatlah nak explore semua tempat. Tapi dalam banyak2 tempat kat situ..of coz ler tempat pertama yang singgah Food central.

Food central

Itulah tempat kami lepak dan jalan2 tengok makanan yang best. Memang banyak sangat makanan kat situ, dan apa yang penting semuanya sedap-sedap sangat, sampai kelabu mata kami dibuatnya. Time tu memang meriah sangat, happening dengan suara orang ramai yang hiruk pikuk tu. Dalam kebingitan tu tiba-tiba terdengarlah suara si MC kat food court tu…terlintas lam hati suara cam kenal jer….sekali bila sampai dekat…ler Abang Aziz Desa rupanya.

Kami terus ronda-meronda, tup-tup sampai satu gerai…kaki ni terus ter’pause’ dan nak tengok apa yang best kat situ. Rupanya gerai Dong Yi Shun! Gerai ni sebenarnya wakil dari restaurant  Chinese Muslim Dong Yi Shun yang terletak di kelana Jaya. Macam-macam Chinese food ada…memang kalu boleh nak rasa semua. Tapi disebabkan perut ni dah penuh…jadi kami pesan je Mee Darik (tarik) Ayam.

Mee Darik (tarik) Ayam 

Mee Darik Ayam
Masa mula2 nak beli tu…mungkin disebabkan tertarik dengan demo                             secara live…oleh chef tersebut. Sebijik cam lam tv. Sebenarnya mee ni   tersangatlah popular masa zaman china dulu. Kiranya mee ni warisan zaman berzaman dioranglah.






Dulu kalau tengok cerita-cerita Epik Cina ni kan, selalu jer ada aksi cara-cara buat mee ni! Siap ada aksi kung fu lagi tu. Tapi kat gerai ni tak ada sampai tahap tu hehehehe…

Chef yang buat mee memang origin from Shanghai. Memang baik sangat, pastu dia cuba untuk berbahasa melayu dengan kami…”bolehlah sikit-sikit…” hehehe tabik spring beb! Sebab diorang ada kesungguhan untuk berbahasa Melayu.

Nanti kalau ada kelapangan bolehlah singgah kat Restaurant diorang di :Dataran Glomac, kelana Jaya PJ. Nanti boleh lah kalu nak rasa origin Chinese food yang Halal!



PssT; Tapi part yang paling best  ramai selebriti  (rahsia) yang turut turun lepak2 makan dengan kawan2 diorang. Diorang pon cam kita-kita jer…nak hidup gaya santai!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

More Here! Just Click